» Строительство »

Річка Ворона - пріточек Дона, сомів улюблені місця

1. Вона пішла, але я був щасливий.
  2. Ніс до носа
  3. І ще одна приємна і трохи забавна історія.

Добрий день всім тим, хто має відношення до прекрасного журналу «Світ підводного полювання» і чудесному захопленню - підводного полювання!

Дружній привіт з російської глибинки сел. Мучкапський Тамбовської області!

Ось і я зважився, відклавши рушницю (але не знімаючи маску і ласти), взятися за перо і «накропать» дещо про деяких пригоди, події, що відбувалися зі мною на підводному полюванні і, звичайно, про славну річці Вороні (неодноразово згадується Сабанєєва ), в короткому змісті: «Річка Ворона, пріточек Дона, сомів улюблені місця ...»

Передумови до прекрасному захопленню - підводного полювання - з'явилися в мені, схоже, ще до народження Передумови до прекрасному захопленню - підводного полювання - з'явилися в мені, схоже, ще до народження. Скільки себе пам'ятаю, начебто завжди вмів плавати і пірнати. Пам'ятаю, як у віці чотирьох - п'яти років сидів на березі річки Ворони зі шкіряною сумкою, а мій батько пірнав і періодично викидав на берег по кілька штук раків. Моїм завданням було їх збирати і укладати в сумку.

На початку 70-х вище за течією, поблизу міста Уварово, стався потужний викид відходів, на річку було страшно дивитися. Десятками, а може, і сотнями тонн кілька днів поспіль сплавляли мертва риба за течією, раки вилазили на берег і на стебла очерету з витріщеними очима ... Втрати річковий живності було завдано величезної. На десятки кілометрів наша річка стала млявою.

Пройшли роки, риб'яче населення стало відновлюватися, і пудові соми сьогодні не рідкість, звичайно, для вмілого рибалки або підводного мисливця. А ось раків не часто можна побачити на колись багатої ними річці.

Та трагедія торкнулася в мені щось, ще незрозуміле мені тоді, пацанёнку. Але річка наша стала мені багато ближче, рідніше. Особливо зв'язала мене з річкою підводне полювання. Звідки раптом у глибинці Росії таке захоплення?

Перше знайомство з рушницею ( «гумка» за п'ятнадцять рублів) відбулося в Анапі, куди привезла на тижневий відпочинок нас з братом мама. Мені було дванадцять років. Якось, зайшовши в магазин перед походом на пляж, я побачив цей екзотичний набір: ласти, маску з рубанням, рушницю. Все це обійшлося мамі в 25 рублів і два сонячних дня. На такі витрати мама не розраховувала!

Але зате яку гордість зазнала вона, коли її син вийшов з моря з першим видобутком: три камбали, грамів по 300-400 кожна, і краб (панцир з кулак дорослої людини). Правда, я злегка отримав по «Шликов» від чужого дядька, якого випадково тицьнув гарпуном в м'яке місце.

Шкільні та студентські роки пройшли в шахтарському містечку Гуково Ростовської області. Літні канікули - це, в основному, Мучкап, річка Ворона. Тут батьківщина мого батька. Головне - рибалка. Риболовля вудкою, ловля руками риби в пересихаючих болотах, що залишилися після розливу, пірнання в масці.

В кінці 80-х, відразу після весілля, я переїхав в Мучкап на постійне місце проживання В кінці 80-х, відразу після весілля, я переїхав в Мучкап на постійне місце проживання. До підводного полювання повернувся тільки в середині 90-х років. Я все з великим інтересом пірнав в масці, ловив мині по норах, траплялися екземпляри від напів- до півтора кілограмів. В один з жарких липневих днів зі знайомим ми вирішили проплисти в масках вниз за течією, оглядаючи підводні краси. Піді мною на протязі йшов сом! Я намагався його наздогнати, та куди там! Пливу далі в передчутті нової зустрічі. І зустрічаю! Я пірнув і зумів погладити сома! Тут-то і наздогнала мене давня тяга до підводного полювання! Мало не «лопаючись» від пріхлинувшего адреналіну, вилетів з води і галопом помчав додому. Негайно зателефонував батькові в Ростовську область, він повинен був приїхати буквально на наступний день сюди у відпустку. Пояснюю: так, мовляв, і так, бачив сомів, було б рушницю - підстрелив би! Батько у відповідь: «У мене є« пневмат »п'ятигорський. Жди. Завтра привезу ». На наступний день він приїхав і, як обіцяв, привіз пневматичний пістолет - рушниця.

Майже відразу ж я рвонув на річку. І ось я в підводному стихії! У той момент з спорядження на мені були: ласти маска з трубкою, рушницю і ... плавки. Почав я свої дослідження, і досить детальні, по траві, яка піднімалася з двох - триметрової глибини до «стелі». Через 20-30 хвилин я побачив хвіст Соменка. І я його взяв!

Серце затріпотіло, до берега швидше, не упустити! У підсумку в цей день за півтори години полювання я добув двох сомят - 1,9 і 2,5 кілограма. Це була конкретна заявка на звання справжнього підводного мисливця!

Річка Ворона бере початок в Пензенській області, недалеко від селища Пачелма. Велика частина річки протікає по південно-східній частині Тамбовської області і на північному сході Воронезької області впадає в Хопер. Має безліч приток. Правий берег, в основному, високий і стрімкий. По берегах ростуть красиві листяні ліси. Русло річки дуже звивисте, місцями воно майже повертає у зворотний бік. Глибини - від 1 до 4-5 метрів. Не бракує в острівцями. Зустрічаються вири до 9-10 метрів, ями шести-семиметрової глибини, перекати, місцями солідна закоряженних. Видимість під водою збільшується від півтора метрів в червні до 5-6 метрів у вересні. Видовий склад - більше 25 видів риб. З гідних гарпуна мисливця, на мій погляд, - сом, щука, судак, сазан, язь, головень, окунь, минь, лящ. Іноді зустрічаються великі екземпляри рибця, карася. Жерех - складна для полювання риба. Взяти жереха мені не вдавалося жодного разу, та й бачив я його всього лише 2-3 рази. Хоча є непогані екземпляри вагою до 3-5 кілограмів.

Вона пішла, але я був щасливий.

Як і всякий підводний мисливець, який мріє про трофейної рибі, я прибув на один з прямих ділянок річки Нічим особливо примітним він не виділявся, за винятком одного: минулим днем ​​після полювання, сидячи на березі, я пив чай ​​і слухав природу Як і всякий підводний мисливець, який мріє про трофейної рибі, я прибув на один з прямих ділянок річки Нічим особливо примітним він не виділявся, за винятком одного: минулим днем ​​після полювання, сидячи на березі, я пив чай ​​і слухав природу. Кілька потужних ударів з невеликим інтервалом часу привернули мою увагу до середини річки. Там стояв кущ кугі, нижче за течією - стелеться по поверхні трава ... І вражаючі кола по воді. Сутеніло. І ось я на цій ділянці. Повільно йду проти течії по траві, наближаючись до куща кугі, це мілина. Глибина трохи вище пояса. Бачу ціль, вірніше, частина мети - хвіст солідної щуки. Кілька разів відходив від місця, знову поднирівает - марно, бачу тільки хвіст і кілька сантиметрів тіла риби, все інше закриває густа трава. Ближче підійти ніяк не можна, межа. Відчує і піде. Повільно витягую руку з рушницею, плавно натискаю на курок, частки секунди і ... рушницю вилітає з руки. Можете уявити собі мій стан? Виринають, стою по пояс у воді весь в траві, такий в костюмі і ластах підводний мисливець без рушниці! Пере матюкався і почав благати слідом. Але протягом трьох хвилин заспокоївся, пірнув, дійшов до куща, обійшов його зліва направо і - о, диво! - лежить мій гарпун. Я його хапаю так чіпко, що, здається, навіть кіт його у мене не вирве! Іду по ліню, роблю коло про горезвісний кущ і приходжу до рушниці. Щучара пішла, але завдяки цьому кущу рушницю з гарпуном залишила господареві, як би попереджаючи: розслаблюйся, але не впадай у транс.

Ніс до носа

Цей епізод стався після сильних злив. Прибувши на місце, я зрозумів вже з берега, що видимість впала до півметра. Але, як то кажуть, полювання пущі неволі, вирішив спробувати щастя. Поднирівая під звисають в воду кущі шелюги, майже борознячи підборіддям дно, приходжу до висновку, що вчасно побачити рибу і зробити точний постріл майже нереально. Раптом бачу темно-сіре тілорух за півметра від плеча, але знаючи правило стріляти тільки по точно певної мети, я переслідую і намагаюся розгледіти: хто ж це. У наступні секунди відбувається подія від якого пробігли мурашки по тілу. На мене дивились два очі, ніс і все інше, що було на цій морді. Наші «морди» розділяло скло маски. Якби не маска не уникнути нам поцілунку. Це був бобер. 5 секунд пильної уваги один до одного, розворот на 180 градусів - і дружний удар по воді, майже одночасний, ластами і хвостом. Подібних зустрічей і випадків відбувалося досить багато за вісім років «щільного» захоплення підводним полюванням по річці Вороні і за деякими ставків нашого району. І я не знаю, чи буде цікаво видавцям і постійним читачам Вашого і мого улюбленого журналу, але я візьму на себе сміливість і додам дещо - що про свої трофеї в невеликому оповіданні.

Прибувши на один зі знайомих підковоподібних поворотів річки, убрався в костюм і пішов по неглибокій ямі (4-5 метрів), що буяє корчами і парою потужних навісів. Зустрічаю в кореневищах однією з корчів сомика, роблю постріл, і він мій! Саджу на кукан, пірнаю перед одним з навісів, бачу сазана, підстрелювала легко, кілька ривків - і знесилений сазан вже на кукане. Миготить в голові думка, що поруч повинен бути, принаймні, ще хоч один сазан, і відразу ж чую сплеск. Так, я не помилився! Нирок в глибину (в корчі) зі світла в темінь, чую знайомі будь-якому підводному мисливцю звуки (звуки догляду великої риби). Виходжу на поверхню, продишка з закритими очима і, підігрівалось мисливським азартом, - в глибину під затор. Заворожено спостерігаю дуже красиву картину: під колодою, що знаходиться в метрі від дна висять три солідні рибини. Два сазана і між ними сом. Вони знаходяться трохи вище за течією. Природний для такої ситуації питання - в кого робити постріл? Але обставини склалися самі собою і найкращим чином для мене. Один сазан просувається вперед, зовсім небагато; сом висить на одному місці, злегка помахуючи хвостом. Другий сазан розгортається і то заради цікавості, чи то ще з якихось справах пропливає в півтора метрах від мене вже в прицілі. Плавний спуск - є! Йду з видобутком нижче за течією, даю погуляти на лине. Саджу на кукан і знову пірнаю на вже знайоме місце (сазан, до цього робив рух вперед, стоїть на тій же точці). А де ж сом? Дивлюся вліво, вправо, вперед - немає сома, пропав ... Лягаю на дно і повільно справа наліво роблю більш детальний огляд. Ось ти де! Сом змінив висячий положення на лежаче, по очах бачу - спостерігає за мною, перебуваючи всього лише в 1,2-1,5 метрах паралельно мені. Повільно повертаю рушницю, спускаю курок і ... потужний миттєвий ривок під корч, кілька разів сальто (все в лічені секунди) і намертво заякорити в корчах. Довелося вішати на окремий кукан під водою, довго розплутувати лин. Після розплутування і зарядки йду під затор, знаходжу сазана і роблю точний постріл. П'ять пострілів - п'ять рибин: три сазана від 5 до 7,5 кг, два сома 6 і 12,5 кг. Відмінна полювання!

І ще одна приємна і трохи забавна історія.

Теплого літнього дня з напарником вирішили доїхати до ставка в одну село (крім щуки, окуня і карася в ставку є коропи) подивитися на видимість Теплого літнього дня з напарником вирішили доїхати до ставка в одну село (крім щуки, окуня і карася в ставку є коропи) подивитися на видимість. Природно, взяли все спорядження, Приїхали, вийшли до ставка, напарник почухав голову ... Та, видимість залишала бажати кращого. «По-моєму, я маску забув; - сказав мені Саня. - Та й що тут робити? Вже вечоріє, сонце хилиться до заходу, так і час втрачати ... »Було близько 7 вечора. Я мовчки надів костюм, думаю, «де наша не пропадала», заліз у воду і поплив в

«Хвіст» ставка. По суті справи, ставок цей - загачений яр, колишній струмочок, у краї якого росли дерева в основному як раз в «хвості». Глибина до 4-х метрів, а до кінця хвоста 1 метр. Ось я і поплив спочатку по ліву сторону хвостової частини ставка, акуратно поднирівая під мертві дерева і детально оглядаючи дно між корчами і поглядів вгору на просвіт. Так, з видимістю поганенько, від низу до верху від сили метр з копійками. Допливши до кінця «хвоста» і не побачивши нічого путнього (окунькі, щурята), розвернувся і пішов по правій стороні, знову-таки поднирівая під корчі і: практично уперся в бік бронзового красеня. Короп зробив спробу ретируватися, але моментально спрацювала реакція. Стріляю навскід, вже не бачу, куди потрапив, пішли ривки, я амортизується і намагаюся відвести видобуток від корчів. Намацавши ластами дно, піднімаю голову і плечі над водою. В цей час короп вистрибує з води, і я фіксую очима, як фотоапаратом: гарпун весь зовні, я не пробив рибу і тримається короп на прапорці, який розкрився і стирчить з тіла, а між прапорцем і наконечником гарпуна невелику ділянку Карпін шкіри. Хвилини три я то труїв шнур, то підтягував до себе і одночасно підтягувався сам. Нарешті вхопив коропа, як немовля, на руки, сильно притиснувши до грудей. Треба було бачити, як я у всьому спорядженні з вантажами (13 кг) і з коропом (12 кг), мало не вистрибуючи з води, в ластах біг, натурально втік до берега. Вже біля берега Сашка прийняв у мене коропа з очманілий особою. Якби були змагання на швидкість одягання мокрого костюма і решті екіпіровки, то, мабуть, Саня зайняв би перше місце, залишивши всіх суперників далеко позаду. Він буквально історпедіровал половину ставка за тридцять - сорок хвилин, але результат залишився незмінним: один нуль на мою користь.

Бажаю всім здоров'я, успіхів і, як то кажуть, «ні хвоста ні луски ...».

Звідки раптом у глибинці Росії таке захоплення?
Можете уявити собі мій стан?
Природний для такої ситуації питання - в кого робити постріл?
А де ж сом?
Та й що тут робити?
Посетители рекомендуют:
Полезно знать:
Современные строительные технологии Геология, города и строительство © Все права сохранены.